Subject: FW: Viited esmaabi koolitamise seadusandlusele
From: "SM Info" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Mon, 15 Jul 2024 11:52:12 +0300

Edastame pöördumise Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile uuesti
kuna saime teate, et meil ei ole kohaletoimetatud.

Lugupidamisega

Sotsiaalministeerium

From: Koolitusjuht <[email-masked]>
Sent: Monday, July 15, 2024 9:44 AM
To: SM Info <[email-masked]>
Subject: Viited esmaabi koolitamise seadusandlusele

Tere!

Palun abi.

Olen üsna värskelt koolituskeskuse juhi ametisse asunud ning olen jäänud
info leidmisega hätta. Minule kättesaadavatele andmetele tuginedes
korraldab Eestis esmaabi koolitajate koolitust üsna tagasihoidlik arv (3)
ettevõttet. Koolituse maht on kõigil 40 tundi. Osati eeldatakse aga
eelnevat 16 tunnist esmaabi baaskoolituse läbimist, kuigi esmaabi
koolitajate koolituse õppekavas on teemade kattuvus olemas.

Kui esmaabi koolitused on üldpildina siiski seadusandlusega kirjeldatud,
siis mina ei leia paraku õigusakte, mis viitaks kohustuslikule esmaabi
koolitajate koolituse mahule ning litsentsi kestvuse ajale.

Kui esmaabi täiendkoolitus on poole võrra lühem, sest tullakse 3 aastat
hiljem peale baaskoolituse läbimist olemasolevaid teadmisi värskendama või
täiendama, siis esmaabi koolitajate koolitus on püsivalt 40 tunnine
(seniste pakkumiste alusel). Minu jaoks ei ole see loogiline, sest on
esmaabi koolitjaid, kes on lisaks tervishoiutöötaja taustale ka
aastakümnete pikkuse esmaabi koolitaja staažiga. Täiesti uusi teadmisi
sellise taustaga inimeste puhul ei omandata, küll aga vaadatakse üle
andragoogilise lähenemise printsiibid ning ERC värskendused.

Palun viidake õigusaktidele, millele saaksin tugineda, et vormistada
korrektne esmaabi koolitajate koolitus.

Ette tänades

Karin Laube
Koolituskeskuse juht
SA Tartu Kiirabi
Tel +372 53927492
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]